Endelig kan vi rope høyt ut og invitere dere til et trygt og godt kompetanseløp for å bli bedre til å digitalt synliggjøre bedriftene deres.
Digital tilstedeværelse er blitt en kritisk suksessfaktor for næringslivet uansett bransje, men dette er kanskje også den største utfordringen for de fleste. Små som store. Kundereisene til kundene våre blir stadig mer digitale. Vi handler både lokalt, nasjonalt og globalt. Endrede brukervaner gjør at næringslivet må omstille seg raskt.
Vi ønsker derfor å gjøre et kompetanseløft for medlemmene våre med et kompetanseprosjekt. Vi gjennomfører en serie på 3 samlinger med ulike temaer som er svært relevante og nyttige knyttet til tematikken rundt digital tilstedeværelse. Målet er økt kompetanse for små og store bedrifter.
I samarbeid med forskere fra USN Handelshøyskolen og Allegro Reklamebyrå tilbyr vi 3 samlinger med digital tilstedeværelse som tematikk, krydret med relevante eksempler og gode råd for din virksomhet, enten du driver eller er ansatt i en fysisk butikk, nettbutikk eller annen næring. Foredragene kan også være nyttige for deg som jobber som konsulent mot ulike typer næringer, om du er gründer eller søker ny inspirasjon.
Temaer på samlingene: Den første samlingen omhandler markedstrender og digital kundeatferd i lys av pandemien og utvikling av digital forretningsmodell for egen virksomhet. Disse samlingene legges det opp til workshop og arbeid med egen bedrift.
Den andre samlingen handler om kanalstrategi og gode råd for utvikling av innhold for nettsted og nettbutikk, søkemotoroptimalisering, samt hensyn til personsikkerhet/GDPR
Den tredje samlingen handler om strategi for tilstedeværelse og synlighet i sosiale medier som skaper trafikk til nettsted/nettbutikk og fysisk butikk.
Samlinger:
- 16. september kl 08.30 – 13.00: Samling 1. Kl 13.00-14.00 – Tid for individuelle rådgivning og hjelp
- 7. oktober kl 08.30- 12.00: Samling 2. Kl 12.00-13.00 – Tid for individuelle rådgivning og hjelp
- 28. oktober kl 08.30-12.00: Samling 3. Kl 12.00-13.00 – Tid for individuelle rådgivning og hjelp
Praktisk informasjon: Det er lagt opp til at egenandelen fra deltakerne skal være lav, slik at alle typer bedrifter skal kunne delta. Kursene gjennomføres på dagtid. Det vil bli tilrettelagt for nettverksbygging iht interesser rundt temaene og tid til veiledning med foredragsholdere etter hver samling. Påmelding gjelder alle 3 samlinger og er bindende.
Egenandelen er satt til kr. 950.- per person for alle samlingene. Det er begrenset antall plasser og kun plass til to fra hver bedrift. Inkludert i prisen får man servert lunsj og drikke/kaffe/te.
Vi tar smittevern på alvor og følger alle retningslinjer og føringer nøye. Samlingene blir gjennomført i HN sine lokaler hos D47 i Holmestrand.
Foredragsholderne:
Birgit Apenes Solem, Førsteamanuensis, USN Handelshøyskolen
Richard Reinsberg, Doktorgradsstipendiat, USN Handelshøyskolen
Frida Tørring, E-commerce manager, Scientist Factory
Sebastian Lech, Spesialist digital markedsføring og analyse, Allegro AS
MELD DEG PÅ HER
Vi håper og tror at dette er temaer som er relevante for mange og at vi nå har muligheten til å bli litt klokere, ta tak i områder som kan gi oss konkurransefortrinn samtidig som vi møter folk i samme situasjon.
Vi ser frem til å gjennomføre dette sammen med dere!