Digital tilstedeværelse – invitasjon til kompetanseløp høsten 2021
Endelig kan vi rope høyt ut og invitere dere til et trygt og godt kompetanseløp for å bli bedre til å digitalt synliggjøre bedriftene deres.
Digital tilstedeværelse er blitt en kritisk suksessfaktor for næringslivet uansett bransje, men dette er kanskje også den største utfordringen for de fleste. Små som store. Kundereisene til kundene våre blir stadig mer digitale. Vi handler både lokalt, nasjonalt og globalt. Endrede brukervaner gjør at næringslivet må omstille seg raskt.
Vi ønsker derfor å gjøre et kompetanseløft for medlemmene våre med et kompetanseprosjekt. Vi gjennomfører en serie på 4 samlinger med ulike temaer som er svært relevante og nyttige knyttet til tematikken rundt digital tilstedeværelse. Målet er økt kompetanse for små og store bedrifter.
I samarbeid med forskere fra USN Handelshøyskolen og Allegro Reklamebyrå tilbyr vi 4 samlinger med digital tilstedeværelse som tematikk, krydret med relevante eksempler og gode råd for din virksomhet, enten du driver eller er ansatt i en fysisk butikk, nettbutikk eller annen næring. Foredragene kan også være nyttige for deg som jobber som konsulent mot ulike typer næringer, om du er gründer eller søker ny inspirasjon.
Temaer på samlingene: De to første samlingene omhandler markedstrender og digital kundeatferd i lys av pandemien og utvikling av digital forretningsmodell for egen virksomhet. Disse samlingene legges det opp til workshop og arbeid mellom samlingene.
Den tredje samlingen handler om kanalstrategi og gode råd for utvikling av innhold for nettsted og nettbutikk, søkemotoroptimalisering, samt hensyn til personsikkerhet/GDPR
Den fjerde samlingen handler om strategi for tilstedeværelse og synlighet i sosiale medier som skaper trafikk til nettsted/nettbutikk og fysisk butikk.
Praktisk informasjon: Det er lagt opp til at egenandelen fra deltakerne skal være lav, slik at alle typer bedrifter skal kunne delta. Kursene gjennomføres både på dagtid og kveldstid. Det vil bli tilrettelagt for nettverksbygging iht interesser rundt temaene og tid til veiledning med foredragsholdere etter hver samling. Påmelding gjelder alle 4 samlinger og er bindende.
Egenandelen er satt til kr. 950.- per person for alle samlingene. Det er begrenset antall plasser og kun plass til to fra hver bedrift. Inkludert i prisen får man servert lunsj eller enkel middag og drikke/kaffe/te.
PÅMELDING HER
Vi tar smittevern på alvor og følger alle retningslinjer og føringer nøye. Samlingene blir gjennomført i HN sine lokaler hos D47 i Holmestrand. Vi håper og tror at dette er temaer som er relevante for mange og at vi nå har muligheten til å bli litt klokere, ta tak i områder som kan gi oss konkurransefortrinn samtidig som vi møter folk i samme situasjon.
Vi ser frem til å gjennomføre dette sammen med dere!
Oppdatering av medlemsinformasjon
Vi ser at mange av dere gjør stadige små justeringer på kontaktpersoner, adresser og telefonnummer. Vi klarer ikke fange opp alle disse og oppfordrer dere derfor til å ta en titt på medlemsbasen vår og sjekker at alt stemmer hos dere. Medlemsregisteret finner dere HER. Ved eventuelle endringer eller om dere ønsker å legge til flere mottakere av nyhetsbrevene våre, send info til post@holmestrandnf.no
Plassen vår – omdømmeprosjekt for nye Holmestrand kommune
#Plassenvår er et initiativ fra oss i næringsforeningen som vi tidligere har fortalt om. Dette er et omdømmeprosjekt for å synliggjøre «nye» Holmestrand kommune og alle kvalitetene som finnes i området vårt; fra den nytenkende arbeidsplassen til den fantastiske utsiktsplassen.
Vi håper du liker det du ser og får lyst til å være med og spre budskapet om hvor bra det er å bo, jobbe og drive virksomhet her i den nye kommunen vår. Vi oppfordrer alle til å ta en titt på kampanjesiden HER og følge oss i sosiale media HER
Har du en plass du vil vise frem eller tipse andre om?
Enten plassen din finnes i Hof, Sande eller Holmestrand, vil vi gjerne at du deler den og benytter emneknaggen #plassenvår i sosiale medier. Du kan også sende ditt innspill/tips på post@holmestrandnf.no
Sammen setter vi nye Holmestrand på kartet!
Bransjeoversikt på Plassenvår.no
Vi informerte i forrige nyhetsbrev om bransjeoversikten som er opprettet på Plassen vår. Har du husket å registrere din bedrift??
Som en del av innholdet på kampanjesiden til Plassen vår så er det etablert en bransjeoversikt rettet mot forbrukerkundene. Her skal alle type kunder i Holmestrands-regionen kunne gå inn å lete etter aktører som kan levere tjenester og varer som de kan ha behov for. Dette er en oversikt hvor alle kan registrere seg og vi oppfordrer dere alle om å gjøre dette, om dere ikke har gjort det.
Snekker, rørlegger, klesbutikk eller eiendomsmegler.. Her må dere gå inn å registrere dere slik at dere er synlig for alle potensielle forbrukerkunder i kommunen vår!
Sjekk ut bransjeoversikten HER
Arrangementer
18.august: Søkeseminar; Hvordan lage gode søknader til offentlige støtteordninger
Holmestrand kommune, Prestegården grûnderhage og Holmestrand næringsforening inviterer til søkseminar onsdag 18.august kl 09.00-11.30, på Sande Prestegård. Her får vi besøk fra Vestfold Fylkeskommune og Forskningsrådet som vil holde et seminar om å søke på offentlige støtteordninger som BIO-midler, Skattefunn eller bedriftsnettverk-midler.
Her vil dere høre gode tips og råd om hva som forventes, hvilke muligheter som finnes og hvordan man skal klare å komme igjennom nåløyet.
Etter seminaret har Holmestrand kommunen søkt og fått en ressurs som vil kunne bistå bedriftene med søknader, slik at de er best mulig og mest mulig presise. Dette vil være et begrenset tilbud i ukene etter seminaret.
For påmelding, gå inn HER
Vi ønsker dere alle en gooooood sommer!
Vi håper dere alle får en fin ferie, avkobling og god omsetning gjennom juli! Vi gleder oss til å starte med fysiske møter etter ferien og setter i disse dager opp kalender med frokostmøter, Bra damer, bransjetreff/temamøter og kurs!
Vi ser frem til å møte dere alle sammen!
Med vennlig hilsen
Line Mobråthen Rygh
Holmestrand Næringsforening